SPİKER OLMA HAYALİ

"Hayal" sözcüğünün anlamına baktığınızda; Zihinde tasarlanan, canlandırılan ve gerçekleşmesi özlenen şey, imge, hülya... tanımı ile karşılaşırsınız. Hedefleriniz olmalı, yapmak istediğiniz işi elde etmek için hırsınız olmalı elbette. Beni eğitim için arayanların %80'i "Spiker olmak istiyorum" diyor; "Diksiyon eğitimini almalısınız, ses renginiz mikrofon için uygunsa spiker, sunucu olabilmeniz için eğitim alabilirsiniz" diyorum. Kısa bir sessizlik oluyor; "Yani herkes olamaz mı? 

Sadece profesyonel konuşmacılar değil, sokaktaki herkesin -ne iş yaparsa yapsın, hangi sektörde ve hangi seviyede olursa olsun- konuşma eğitimine gereksinimi vardır. İş ilanlarını incelerseniz "diksiyonu düzgün" ibaresini çoğunlukla görürsünüz. Çünkü çalışan arayanlar iletişim hattında konuşmanın ne kadar önemli olduğunu bilirler; çok azı anlamını bilmeden yazmıştır bu şartı... 

Hayal etmek başarmanın belki de ilk adımıdır, hepimiz çok yüksek hedefler koymaya korksak da içimizde o hayalleri taşırız. Ekrana çıkmak da çoğu insanın hayalini süsler. Öğrencilerimin büyük bölümünün bu isteğini yerine getirmek için elimden geleni yapmışımdır; bazıları başardı. Ses rengini değiştirmek olanaksız elbette ama, sesi daha duyulur ve doğru kullanılır hale getirmek, enerjisini yükseltmek olanaklı. Yani kendini daha iyi ifade etmek, daha "güzel" konuşmak, dolayısı ile ne iş yaparsanız yapın, konuştuğunuzda çevrenizdeki insanların sizi fark etmesini sağlamak çok kolay.  

Sözün özü; etkili iletişim için etkili konuşma, etkili konuşma için konuşma eğitimi; spikerlik, sunuculuk sonraki adım...


Sorun, anlatalım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar