KENDİNİZ HAKKINDA

Ben kimliği belli bir bireyim. Ama kendim hakkında bilmediklerim var mı? Nasıl bir eğitim aldım (ya da alıyorum)? Kullandığım dil hakkında ne biliyorum? Onu gereğince kullanabiliyor muyum? Diğer insanların beni anladığından emin miyim? Aynada gördüğüm ben, gerçek ben mi? Bu bedeni her gün görüyorum; onu tanıyor muyum; yeteneklerini ve neler yapabileceğini biliyor muyum? 
Daha nice soru sorabilirim bu konuda, uzar gider sayfalar dolusu. Sormak istediğim şu aslında; kendinizi doğru ifade edebilmek için, içinizde var olan enerjiyi ve yetenekleri kullanıyor musunuz, ya da kullanmak için çaba harcıyor musunuz? 
KONUŞMA
Her birey -fiziksel ya da zihinsel bir engeli yoksa- kurgulama ve konuşma elemanlarına sahip olarak doğar. Öğrenme ve eğitim süreçleriyle bunlar pekişir.  Basit olarak; soluk alınır, konuşma elemanları aldıkları emirlere göre ardışık hareketlerle biçimlenir, üretilen ses de konuşmaya dönüşür. 
Burada öğrenilmesi gereken çok fazla birşey yok yani. Sorun o konuşma eylemini teknik ve duygusal olarak doğru biçimlendirmekte. Çözülmesi gereken de, yukarıda sözünü ettiğimiz "kendini doğru ifade edebilmek" becerisini gösterebiliyor musunuz?
Bu ancak kişisel gelişim eğitimleri ile olanaklı. "Ben doğuştan yetenekliyim" diyorsanız, bu yazının başına dönün, bir daha okuyun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar